Аналіз
регуляторного впливу
до рішення Новофедорівської сільської ради
"Про визначення мінімальної суми орендного
платежу за нерухоме майно
фізичних осіб, що знаходиться на території
Новофедорівської сільської ради"
Аналіз регуляторного впливу підготовлений відповідно
до Законів України "Про засади державної регуляторної політики у сфері
господарської діяльності", "Про місцеве самоврядування в
Україні",
1.Опис
проблеми
На виконання вимог пп.170.1.2.п.170.1ст.170, Податкового кодексу України, який набув
чинності з 01.01.2011 р., відповідно до п. 2 Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за
нерухоме майно фізичних осіб затвердженої Постановою КМУ від
29.12.2010 № 1253, рекомендовано органам місцевого самоврядування
визначити мінімальну вартість місячної оренди 1 кв. метра загальної площі
нерухомого майна, що надається в оренду.
2. Мета та завдання регулювання
Метою прийняття Новофедорівською сільською радою данного регуляторного
акта є:
-
забезпечення відповідних надходжень до сільського бюджету;
-
забезпечення дотримання вимог діючого законодавства щодо місцевих податків і
зборів;
-
відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при
вирішенні питань, пов'язаних з орендною платою за нерухоме майно фізичних осіб.
Завданням
запропонованого проекту рішення є:
-
встановлення розмірів суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб по
Новофедорівській сільській раді.
3. Альтернативні способи досягнення цілі.
Альтернативний спосіб вирішення проблеми відсутній.
Правове регулювання ґрунтується на загальнообов'язковості рішення сільської
ради для виконання на території сільської ради, що передбачено Податковим
кодексом України та Законом України "Про місцеве самоврядування в
Україні"
4. Опис механізму і заходів, які
забезпечать розв'язання визначених проблем шляхом прийняття регуляторного акта.
Згідно з
пп.170.1.2.п.170.1ст.170Податкового кодексу України, ст.26 Закону України
"Про місцеве самоврядування в Україні" місцевим радам надано право
самостійного встановлення розміру суми орендного платежу за нерухоме майно
фізичних осіб по сільській раді.
Механізмом розв'язання зазначеної
проблеми є прийняття рішення міською радою «Про затвердження Положення про
встановлення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних
осіб».
З метою реалізації поставленого завдання пропонується
проведення наступних заходів:
-
розрахунок очікуваних надходжень до місцевого бюджету податку на доходи
фізичних осіб громадян, які отримують доходи від надання нерухомості в оренду;
-
оприлюднення регуляторного акта в засобах масової інформації, стягування
податку на доходи фізичних осіб з суб'єктів господарювання.
Механізм дії запропонованого регуляторного акта
спрямований на приведення нормативних актів місцевого самоврядування у
відповідність до постанови Кабінету Міністрів України, Податкового Кодексу
України
5. Обґрунтування можливості досягнення
визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
Прийняття зазначеного регуляторного акта повністю
забезпечує досягнення цілей, передбачених пунктом 2 цього Аналізу.
Запропонований проект акту
розроблено у відповідності до вимог діючого законодавства, що регламентує
розмір мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб по Новофедорівській
сільській раді. Він максимально відповідає вимогами часу, стану та тим
умовам, що склалися і
потребує затвердження радою.
В разі необхідності сільська рада матиме змогу вносити
зміни та доповнення до даного проекту у відповідності до діючого законодавства
та конкретних обставин.
На даний момент не існує об'єктивних причин, які
перешкоджали впровадженню та виконанню вимог цього акту органами влади,
суб'єктами господарювання.
6. Очікувані результати дії акта
Витрати
|
Вигоди
|
Місцева влада
|
Процедура розробки регуляторного акту
|
Приведення нормативних актів місцевого
самоврядування у відповідність до постанови КМУ, Податкового кодексу України,
удосконалення системи відносин між органами місцевого самоврядування та фізичними особами, які надають в оренду
нерухоме майно.
|
Часові витрати спеціалістів виконкому на
підготовку документів щодо встановлення мінімальної суми орендного платежу за
нерухоме майно фізичних осіб
|
Збільшення надходжень до сільського бюджету
податку на доходи фізичних осіб – громадян, які отримують отримують доходи від надання нерухомості в оренду . Облік ситуації на ринку нерухомості.
|
У
разі неприйняття даного регуляторного акту очікуються недонадходження податку
на доходи фізичних осіб.
|
У
разі прийняття даного регуляторного акту очікуються підвищення рівня
економічних ресурсів міста, наявність позитивного ефекту для його жителів.
|
Суб'єкти підприємницької діяльності
|
Витрати
на сплату податку на доходи фізичних осіб громадян.
|
Впорядкування підприємницької діяльності в місті
за рахунок визначення мінімальної суми орендного платежу
|
Населення
|
Даний
регуляторний акт не поширюється на орендарів - фізичних осіб, які не є
суб'єктами господарювання, тому ця категорія не понесе витрати у вигляді
сплати податкових платежів.
|
Задоволення
потреб територіальної громади міста за рахунок збільшення надходжень до
місцевого бюджету.
|
7. Обґрунтування запропонованого строку
чинності регуляторного акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта
необмежений у зв'язку з можливістю внесення змін, доповнень або його скасування
в разі змін чинного законодавства, інших необхідних випадках.
8. Показники результативності
регуляторного акта
Відстеження
результативності дії зазначеного регуляторного акту передбачається за
наступними критеріями:
-
кількість суб’єктів господарювання, які отримують доходи
від надання нерухомості в оренду та сплачують податок на доходи фізичних осіб;
-
сума надходжень до сільського бюджету податку на доходи
фізичних осіб громадян, які отримують доходи від надання нерухомості в оренду.
9. Визначення
заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.
Відстеження результативності зазначеного регуляторного акта буде здійснюватися за такими
показниками:
Заходи
|
Відповідальний за виконання
|
Збір інформації про кількість суб’єктів
господарювання які мають доходи від надання нерухомості в оренду і сплачують
податок на доходи фізичних осіб
|
ДПІ в Голопристанському р-ні
|
Аналіз та відстеження динаміки сум надходжень до
місцевого бюджету податку на доходи фізичних осіб від громадян, які отримують
доходи від надання нерухомості в оренду.
|
ДПІ в Голопристанському р-ні
Постійна комісія сільської ради з питань
планування, бюджету та фінансів, головний бухгалтер
|
Розробник регуляторного акту – Постійна комісія з
питань планування, бюджету та фінансів(голова Камінська О.О.), головний
бухгалтер сільської ради – Аксьоненко М.Б.
|